کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی،رشته شبکه ونرم افزار رایانه

کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی

خلاصه کتاب:

کتابی که پیش رو دارید، بخشی از کوششی نو در آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران اسلامی است. بر اساس « سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و برنامۀ ي، پرداختن به آموزش های مرتبط با سبک زندگی و مهارت های ازدواج و ّدرسي مل مدیریت خانواده جزو نیازهای ضروری کشور و از وظایف آموزش و پرورش قلمداد شده است. این آموزش ها نه تنها برای افزایش دانش شما، بلکه برای یادگیری برخی از مهارت هایی که در مسیر زندگی مورد نیاز شما خواهد بود، طراحی شده است. 
تشکیل خانواده و داشتن زندگی موفق و سعادتمند موضوعی است که اکثر انسان ها در طول تاریخ به آن اندیشیده اند. در روزگار گذشته به دلیل سادگی روابط در جوامع انسانی، مهارت های مورد نیاز برای تشکیل خانواده به صورت سنتی از والدین یا اطرافیان به فرزندان منتقل می شد. اما در دوران جدید این شیوه از یادگیری کارآمدی کمتری دارد و به آموزش های وسیع تر و بیشتری نیاز است. در این کتاب تلاش کرده ایم که نیازهای شما را در سه مرحلۀ پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج در نظر بگیریم و آگاهی ها و مهارت هایی را که برای هر مرحله لازم اند، شرح دهیم. کتاب ابتدا به روابط انسانی به عنوان پایه و اساس هم زیستی انسان ها می پردازد و سپس به بحث ازدواج به عنوان نوعی متعالی از این روابط وارد می شود. در این کتاب کوشیده ایم با نگاهی علمی و دقیق و مبتنی بر فرهنگ دینی و ملی مان، بخشی از آنچه را که برای ازدواج موفق لازم است، بیان کنیم.

رویکرد کتاب رویکردی « مسئله محور» و مبتنی بر فعالیت و تفکر است.

زیرا معتقدیم در مسائل زندگی، داشتن اطلاعات بسیار دربارۀ یک موضوع کافی نیست و توانایی تفکر و تحلیل صحیح است که می تواند از مشکلات پیشگیری کند. بر الیت های کلاسی و گفت وگوها، در این کتاب جایگاه بسیار مهمی ّاین اساس فع دارند و هدف این است که با کمک معلمان محترم، فضایی برای بررسی همه جانبۀ موضوع ها، بیان دغدغه ها و یافتن پاسخ های سؤال های دانش آموزان فراهم شود. زیرا تلاش کتاب حرکت عملی و عینی در جهت پایه گذاری ازدواج موفق به عنوان ازدواجی سالم، سازنده و پایدار است که می تواند به سلامت جامعه و سعادت و رشد افراد آن منجر شود. با توجه به گستردگی موضوع کتاب و مباحث مرتبط با آن، تلاش شده است ضمن پیشگیری از طولانی شدن مباحث، تا حد امکان نکته های اصلی هر بحث مورد توجه قرار گیرد. اما واضح است که همۀ جنبه های موضوعی مانند « ازدواج و مدیریت خانواده» در این محدوده نمی گنجد. این کتاب را باید قدم اولی دانست که راهگشای شما برای یادگیری مستمر و عمیق در این مسیر باشد.

دانلود پی دی اف کتاب حجم:5.93مگابایت

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: مدیریت مدیریت خانواده و سبک زندگی سبک زندگی دوازدهم کامپیوتر شبکه و نرم افزار رایانه

تاريخ : سه شنبه 22 آبان 1397 | 8:41 | نویسنده : fatemeh |